flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз роботи зі зверненнями громадян у Орджонікідзевському районному суді м. Харкова за 2016 рік у порівнянні з 2015 роком.

 

 

А Н А Л І З

роботи зі зверненнями громадян у Орджонікідзевському районному суді м. Харкова

за 2016 рік у порівнянні з 2015 роком.

 

 

            Реалізуючи план виконання постанови колегії територіального управління Державної судової адміністрації України в Харківській області від 18 грудня 2013 року № 4/9 Орджонікідзевским районним судом м. Харкова проводиться систематичне спостереження та вивчення роботи з обліку та розгляду звернень громадян ( заяв, скарг, пропозицій). Даний аналіз проводиться з метою встановлення динаміки надходження звернень громадян, стану їх розгляду, виявлення найбільш поширених недоліків, що мають місце у роботі, виявлення причин цих недоліків, усунення та недопущення в подальшому подібних порушень.

            Право громадянина на звернення закріплене в ст. 40 Конституції України, Законі України «Про звернення громадян», Указі Президента України  від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348, Законі України «Про статус народного депутата України», Законі України «Про статус депутатів місцевих рад», в частині розгляду депутатських звернень і запитів, Законі України від 23.12.1997 року «Про уповноваженого Верховною Радою України з прав людини», Європейській конвенції по правах людини.

            Право громадян звертатися особисто, а також направляти індивідуальні або колективні звернення  є одним з важливих засобів прояву суспільно-політичної активності громадян, зацікавленості у суспільних справах, захисті власних прав, можливості  поліпшувати роботу органів державної влади.

            З метою реалізації особистих прав громадян та їх законних інтересів у суді проводиться прийом громадян керівництвом суду. На першому поверсі  приміщення суду, у доступному для вільного огляду місці, на інформаційному стенді розміщений графік прийому громадян головою суду, його заступником, керівником апарату та його заступником. Графік прийому громадян керівництвом суду та канцеляріями затверджений розпорядженням голови суду № 9 від   12 грудня   2012 року. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години.

            При розгляді звернень, які надходять до суду, особлива увага приділяється зверненням, які надійшли від ветеранів війни та праці, дітей війни, інвалідів, непрацездатних осіб, одиноких матерів, багатодітних сімей, оскільки дана категорія громадян, потребує соціального захисту та підтримки.

            Так облік особистого прийому громадян керівництвом суду ведеться в журналах особистого прийому громадян. Зокрема, згідно журналу прийому громадян головою суду та його заступником  за  2016 рік зареєстровано 21 звернення, що на 9 звернень менше ніж у 2015 році. Згідно журналу прийому громадян керівником апарату суду та його заступником зареєстровано 7 звернень, що на 5 звернень менше ніж у 2015 році. Більшість питань, з якими громадяни звертались, на особистих прийомах до керівництва суду вирішувались одразу шляхом надання усних роз’яснень та не потребували письмових відповідей  або додаткового вивчення питання та його  контролю .

Усі письмові звернення, що надійшли до суду за 2016 рік, зареєстровані в автоматизованій системі документообігу суду, у журналі реєстрації звернень громадян та організацій та у алфавітному покажчику реєстрації звернень громадян та організацій, у реєстраційно - контрольних картках.

            За 2016 рік до суду надійшла двадцять одна заява та двадцять шість скарг, з яких 9 скарг стосувалися процесуальних дій суддів та 14 скарг - організації роботи суду. За 2015 рік до суду надійшла двадцять одна заява та сорок скарг . Скарги громадян переважно стосувались процесуальних дій суддів - 14 звернень та організації роботи суду - 20 звернень.

            Основними завданнями у роботі зі зверненнями громадян в суді є недопущення надання неоднозначних відповідей, безпідставної передачі розгляду звернень іншим установам, формального розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян.

            Всі звернення, що надійшли до суду розглянуті своєчасно. В загальній кількості звернень громадян відсутні такі, терміни розгляду яких були порушені. По фактах, викладених у зверненнях громадян, проводилася ретельна перевірка, за результатами якої , заявникам надано обґрунтовані та вичерпні відповіді, роз’яснені положення чинного законодавства. Рішення про залишення звернень без розгляду не приймались.

            У ході перевірок встановлено, що звернення, які стосуються процесуальних дій суддів та організації роботи суду в більшості випадків є наслідком правової необізнаності та нерозуміння громадянами норм  цивільно - процесуального та кримінально-процесуального законодавства, а також порядку ініціювання питання щодо дисциплінарної відповідальності суддів відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів».         

            Чотири скарги визнані обґрунтованими. Вказані порушення стосувались порядку оформлення вихідної кореспонденції, строків видачі копій судових рішень та строків передачі вхідної кореспонденції. Має місце повторне звернення з питання відмови від отримання виклика у судове засідання у вигляді СМС повідомлення. За фактами, що мали місце у зверненнях, об’єктивно та вчасно були здійснені перевірки виконання посадових обов’язків працівниками суду.

            Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходиться під контролем голови суду та керівника апарату.          

            З метою покращення організації роботи суду та зменшення кількості надходження заяв та скарг  з  працівниками апарату суду  проводяться систематичні навчання по вивченню Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, Закону України « Про звернення  громадян», діючого законодавства, обговорюються інші заходи, які потрібні для правильного та своєчасного розгляду звернень.

            На нарадах працівників апарату суду також обговорюються аналізи роботи зі зверненнями громадян,  питання щодо етики поведінки працівників суду, заходи, які створюють можливість запобігати виникненню ситуацій, що породжують негативні звернення чи скарги громадян. А наявність на офіційному веб-сайті суду повної та достовірної інформації про розгляд справ та порядок організації роботи суду забезпечує доступ громадян до публічної інформації та підвищує рівень правового інформування населення.

 

 

                         Голова суду                                                                                 В.Г. Черняк    

                                                                                                          

Виконавець : заступник керівника апарату  Попова ГВ.Тел. 93-50-23